Nakon dvije limuzinske izvedenice Meganea (1995. i 2002.), koje su se od osnovnog modela razlikovale rastegnutim stražnjim dijelom i dodatkom Sedan u nazivu, prošle je godine stigao samosvojan model, na temeljima Renaultovog kompakta treće generacije.
Dobio je novo lice, osovinski razmak od 270 cm, funkcionalan prtljažnik od 530 litara i privlačan naziv Fluence. Pristojno za tržišni uspjeh, pogotovo što je proizvodnja u Bursi osigurala povoljnu cijenu. Oni koji misle da je to loš predznak, ne znaju stanje stvari. U Turskoj je disciplina željezna, za razliku od britanskih pogona, pa i Francuzi priznaju da im je to jedna od najboljih tvornica.
Sve ukazuje na promišljenu kombinaciju, pogotovo kad su u pitanju osnovni benzinac 1.6 Authentique, sa svom nužnom opremom i 110 KS, dostupan za 14.500 eura te nešto opremljeniji osnovni dizelaš 1.5 dCi Expression sa 85 KS, po cijeni od 17.500 KS. Isplativ je i testni model 1.5 dCi Dynamique, s najsnažnijim malim dizelašem (105 KS i 240 Nm) i, za tu klasu, gotovo raskošnom opremom. Teško je na tržištu dobiti više za 18.500 eura.
Fluence je izrađen solidno, a najviše oduševljava unutrašnjost, bogato opremljena i vrlo prostrana. Straga ima mjesta kao u srednjoj klasi. Turbodizelaš 1.5 dCi prebolio je dječje bolesti, a u najsnažnijoj je verziji prilično uvjerljiv i pohvalno štedljiv. Premda mu turbo-rupa nije potpuno zakrpana, kad okretaji porastu na 2000/min, lijepo povuče.
Mjenjač ima samo pet stupnjeva, ali su dobro su raspoređeni i lako se šaltaju, te nedostatak šestog nije mana. Do stotke ubrzava za 11,4 sekunde i postiže 185 km/h. Nije to prava mjera za ovaj auto, jer smo to, prema potrebama prosječne obitelji, već zaključili za dizelaša od 85 KS. Ovo je, dakle, malo više od toga, jer pruža i poželjan udar temperamenta, kad zatreba, a potrošnja je ostala niska, vrlo niska.
Prosječno smo trošili 5,7 litara, a u normalnim je uvjetima teško potrošiti pet. Uz to se Fluence lijepo vozi, jer ovjes pruža dobar kompromis stabilnosti i udobnosti, te snažno koči. Ne treba zanemariti ni najviše ocjene za sigurnost, što je Renaultu postala specijalnost. Dovoljno!
Motor: turbodizelski, common-rail
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 78 kW/105 KS pri 4000/min
Moment: 240 Nm pri 2000/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 462x181x148 cm
Osovinski razmak: 270 cm
Prtljažnik: 530 l
Gume: 205/55 R 17
Brzina: 185 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Potrošnja: 5,3/4,1/4,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,7 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....