ZA NIJANSU ŠARMANTNIJI

TEST Citroën C4 Picasso 2.0 HDi: Reprodukcija remek djela

Decentna poboljšanja iznova aktualiziraju funkcionalne vrline šarmantnog monovolumena, dodatno potencirane odličnim dizelskim motorom sa 150 KS i razmetljivom opremom
 Željko Puhovski

Citroen C4 Picasso jedan je od najljepših monovolumena , ali obzirom na već gotovo četverogodišnji staž, dizajnerska i tehnološka obnova bila je samo pitanje trenutka. To se krajem 2010. i dogodilo, a premda promjena zapravo nema mnogo, niz obnovljenih detalja dovoljan je za nijansu šarmantniji prizor Picassa. Zapravo je jedini spomena vrijedan zahvat osvježen izgled branika, u koji su ugrađene svjetleće diode dnevnih svjetala (osim u osnovnoj opremi Attraction).

No, kada se na to nadovežu ušminkana stražnja svjetla te nove oznake modela na poklopcu prtljažnika, svježina postaje uočljivija. U najboljem paketu opreme Exclusive novi outfit na najefektniji način dolazi do izražaja, a šminkerski dojam potencira i doplatni panoramski krov (800 eura). Blisko povezan s ogromnim vjetrobranskim staklom (Visio Space) pruža doživljaj vožnje kao u pokretnom izlogu.

Otprije znamo da unutrašnjost impresionira obiteljskim vrednotama i lepršavim dizajnom, a sada je odjevena u kvalitetnije obloge vratiju i udobna, čvrsta sjedala (testni primjerak opremljen je doplatnom kožom na grijanim i strujom namjestivim sjedalima s memorijom položaja). Još je važnije da ostavlja dojam temeljitije završne izrade. Pretinaca je toliko da je vrlo lako zaboraviti kamo se što odložilo, a bogata serijska oprema, s mirisnim osvježivačem prostora i više nego pristojna prostranost samo prisnažuju ugođaj putujuće obiteljske ložnice.

Pljesak zaslužuju i funkcionalne dosjetke, poput kliznih stražnjih sjedala, uzdužno pomičnih prednjih sjenila za sunce, zasebne regulacije ventilacije za stražnja sjedala, dodatnog unutrašnjeg retrovizora za nadzor djece straga, sklopivih stolića u naslonima sjedala, praktično organiziranog prtljažnika… S druge strane, nije baš sve ružičasto. Kritike idu prvenstveno na račun ponegdje jeftine plastike pod prstima te malih i zgusnutih tipki klimatizacije.

Premda je manji dizelski motor 1.6 HDi zbog niže cijene tržišno zanimljiviji, snažniji 2.0 HDi zapravo je optimalan odabir za kupce koji češće prakticiraju dulja putovanja autocestama. Dovoljno snage i momenta, dobro raspoređenih kroz 6-stupanjski ručni mjenjač, čine Picasso vrlo uvjerljivim i u prometu lokalnim cestama ili gradu, naročito u međuubrzanjima. Više nego solidne mogućnosti odličnog motora (najsnažnijeg u ponudi) ne ostavljaju mjesta nećkanjima pri odluci o kretanju u pretjecanje ili prestrojavanje. Pritom treba pohvaliti dodatno utišan rad motora i poziciju za kožnim upravljačem, s odličnom preglednošću na sve strane. Dojam bi bio još bolji uz precizniji, tiši i brži mjenjač...

CIJENA 23.900 eura

TESTNI MODEL 27.750 eura

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 14:03