"Imam dobar tekst, ali ne znam ga sad/Imam dobar tekst, samo nemam ga tu/Imam dobar tekst koji govori sve/Imam dobar tekst, ali ne za ovu stvar”, arlauče Tomislav Vukelić-Tomfa u pjesmi “Jebotext” koju smo kao pretpremijerni singl čuli i prije objave novog, tek trećeg po redu albuma Kawasaki 3p-a u dvadesetak godina postojanja i dvanaest godina diskografske karijere. Tim citatom iskreni i simpatični Tomfa javno je priznao da glavni razlog kašnjenja albuma “Goli zbog pasa” leži u njemu. I “majka nerotkinja” iz Matakovićevih stripova prije bi porodila blizance nego Tomfa stihove za dvije pjesme Kawasakija, no on je i neukrotivi frontmen bez čijeg se duha i humora ne mogu ni zamisliti Kawasaki 3p. Prava pokretna bomba koja će ruknuti i na sceni i van nje, kao što zna to i murja koja je često za Tomfu bila prespora, ali ponekad i dovoljna brza da ga stavi “na hlađenje”. Očekivano, Tomfa je zadržao minimalističku “slogansku” taktiku s “Idu Bugari” i “Kawasaki 3p”, odnosno “parole” koje urla kao da je na sjeveru Maksimira, ako tamo itko više dolazi.
Takav stil neke će podsjetiti i na Disciplinu kičme, a tom dojmu pridonose i superprecizni trubači Igor Pavlica (Jinx, ex-Haustor), Stipe Mađor (ex-Hladno pivo), Luka Dominik te Demirel Pašalić, “libero” na poziciji puhača i drugog vokalista čije su vokalne dionice, koliko sam ranije čuo, drugi razlog kašnjenja “Golih zbog pasa”.
Jedan od najzagrebačkijih bendova
Ipak, bilo bi krajnje bezobrazno ovu povremeno lijenu bagru, ali i jedan od najzagrebačkijih bendova, svesti samo na odbljesak Koje, premda je on jedan od najutjecajnijih muzičara u proteklih 35 godina “na ovim prostorima”, kako bi to reklo Hladno pivo čiji će novi album biti zanimljivo usporediti s “Golima zbog pasa”. Naime, zahvaljujući izvrsnim duelima gitarista Davora Viduke (čije su Kojote kritičari “Nomada” neopravdano pljuvali) i Tonija Babarovića, izuzetno tvrdoj i našpananoj ritam-sekciji koju čine Mario Borščak (iz nekadašnje prve postave Pipsa) i bubnjar Stjepan Đureković (kojeg je pred kraj snimanja zbog privatnih razloga zamijenio sada stalni bubnjar Nikola Babić) te vještim zahvatima Edija Cukerića čija je produkcija široka i plavi poput plime. “Goli zbog pasa” ulazi u red najeksplozivnijih albuma hrvatske i regionalne diskografije proteklih četvrt stoljeća.
Brzo šaltanje
Doista je fascinantno kako Kawasaki 3p brzo i bez štekanja šaltaju iz punka u dub, grungea u ska, rocka u funk, šansone u rockabilly, povezujući u jednu cjelinu niz zanimljivih detalja pa i genijalnih minijatura u rasponu od Sly Stonea do Rage Against The Machine, od Stoogesa do Specialsa, od The Clasha do Nirvane, od Stray Catsa do Mano Negre, od Funkadelica do Hendrixa. Ključ za uspjeh takve taktike su vojnički dril koji bi kohorti poput Kawasakija trebao biti imanentan pa i odbojan, raznolikost glazbenih ukusa članova benda te fascinantna navalentnost kakvu je, dok je nogomet još bio zanimljiva i poštena igra, imala “mađarska laka konjica” koja je prije više od pola stoljeća gazila protivnike diljem Europe. Kawasaki 3p bi zbog svoje energije također mogli pregaziti dobar dio bendova iz EU i pokoriti tržište kojem formalno pripadamo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....